torsdag 17. mai 2012

Bunadstrømper



Bunadstrømper til Mannnen. Han hadde i mangen år ønsket seg bunad men aldri gjort noe for å få seg det. Så for to år siden satte jeg igang å kjøpe sølv. Jeg fikk også noen andre i familien til å gjøre det samme. Og i fjor kjøpte han seg stoffet som moren min fikk og har sydd i sammen. Men jeg strikket strømpene. på veldig tynne pinner (nr.2) Det tar litt tid og man får vondt i fingra. Men de ble ferdig til 17 mai. Hosebånd prøvde jeg meg også på men det ble for vanskelig.

3 kommentarer:

  1. Hei
    Hvilken oppskrift har du brukt? sønnen min ønsker seg akkurat de som du har strikket. He en god dag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. e er fra heftet til Husfliden og Rauma ullvarefabrikk nr.LVS -4 Mønster nr 21 Bunadstrømper med flettestrikk . Herre Art nr 37 Lykke til :-)

      Slett
  2. Er dette en fantasibunad eller har den stedstilhørighet?

    SvarSlett